La mulţi ani România mea! / Happy Birthday my Romania!

En: Today is Romania's National Day. For our friends abroad I will explain that December 1th 1918 meant for the Romanian people the day of the big unification of two states from that time: Transylvania and Banat with Romania. In all 3 states were living Romanians and years long they fought for unification, for liberty.  
 

The big event happened at 1st December 1918 in Alba Iulia (a Transylvanian city), during the National Gathering.
Thousand of people gathered to support and then celebrate the unification event. The legal historical act looks like that: 

I am happy to celebrate my country national day and once again I feel proud to be Romanian. I feel Romanian and I thanks God that (in this life) he gave me the opportunity to live here. I love my country, it's natural beauty, it's soul. I feel my country alive, I feel somehow that somewhere, deep in the mountains, Romania has it's heart. 
Some day, I'll post an article about Romania's old history. I'm sure you'll find it mirific. 


LA MULŢI ANI România!!!
Privind la televizor, am simţit că, de data asta, parcă românii serbează mai cu inimă ziua naţională. Cred că scandalurile iscate de politicieni, acei neiubitori de ţară, au declanşat ceva ce la români nu prea a mai fost de mult. Un sentiment de iubire faţă de ţară, de locul în care ne-am născut. Mulţi confundă ţara, ca loc geografic, istoric şi spiritual, cu mizeria în care a fost băgată de politicieni. Şi din acest motiv ei spun, mult prea uşor, că s-au săturat de ţara asta. Dar oameni buni, români, ţara asta nu este una şi aceeaşi cu starea economică sau politică. Încercaţi să le priviţi separat. Ţara e locul în care ne-am născut, e locul în care sufletul nostru, oricunde am trăi, se va întoarce să se regăsească. Aici sunt rădăcinile vechi, puternice şi adânci ale noastre şi doar cei care au locuit peste hotare pot să simtă ce influenţă puternică au asupra spiritului nostru. 
Eu am fost şi sunt mândră că sunt româncă şi nu mă asociez cu politicienii, cu cei ce au dezbinat şi fac rău poporului ăstuia. Eu mă simt bine pe acest pământ şi simt cu toată fiinţa mea că aici îmi este locul.  De aceea, după 6-7 ani de stat printre străini, stat doar cu fizicul - pentru că sufletul îmi era mereu aici, m-am întors fericită acasă, să pun în practică ceea ce descoperisem şi învăţasem dincolo. 
La mulţi ani ţărişoara mea dragă, la mulţi ani români şi ... nu uitaţi să vă iubiţi ţara, oriunde viaţa v-ar duce!

Comentarii

  1. Woof! Happy National Day. Lots of Golden Woofs, Sugar

    RăspundețiȘtergere
  2. am fost putin dezamagita de ce am gasit la alba: mici pe saturate, fum de gratare, vin fiert, copii imbracati in costume nationale care erau pur si simplu inghetati tot asteptand sa inceapa festivitatea, comercianti cu haine de piele si jucarii, de parca ar fi zilele orasului. lasand la o parte asta mi-a placut cetatea, mi-a placut parada costumelor populare.

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani,Romania!
    Astazi am fost mandra si am spus tuturor ca e Ziua Nationala a Romaniei!Chiar daca sunt departe,sufletul imi e acasa.Mie dor si de clanta de la usa,si de praful de pe drum.
    Ma bucur ca te intereseaza blogul meu,dar prea mult timp sa scriu ,nu am.Slujba mea e 24/7.Si nici talent nu cred ca am,dar asa imi trec noptile in care nu pot sa dorm.

    RăspundețiȘtergere
  4. It is always great to celebrate the birthday of you country. It makes me happy to know you are so proud of your homeland. It is wonderful to love where you live.
    Snuggles,
    Twix

    RăspundețiȘtergere
  5. Happy Birthday Romania!
    Thanks for sharing the interesting info!
    Kisses and hugs
    Lorenza

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Aripi de Fluture: Din pacate la noi s-a incetatenit obiceiul ca fiecare sarbatoare sa fie celebrata dupa un tipar mult prea clasic si ... sec. Pacat, cand te gandesti ca romanii sunt oameni plini de imaginatie si talent. Poate ca asta ne place. Stiu eu?

    RăspundețiȘtergere
  7. @Ema: cand traiesti printre straini, patriotisumul se intensifica. Am simtit pe propria-mi piele.
    Si sa stii ca ai talent la scris. Chiar tu spuneai ca niciodata nu e prea tarziu sa inveti lucruri noi, doar ambitie sa fie. Poate ca nu stiai ca poti, dar incet-incet descoperi lucruri ascunse in tine.
    Succes sau good luck!

    RăspundețiȘtergere
  8. Thank you dear friends from abroad for you beautiful words. Your visits always means a lot to me and my "kids".

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani, îti doresc si eu de ziua României, desi uneori o spun cu glasul învinsului sau resemnatului, care accepta situatia de facto. Nu m-am simtit niciodata mai românca decât mai unguroaica, pentru ca nu am sa reneg si nici n-am sa ma rusinez de originile mele. Atâta doar ca sunt pacifista si toleranta. Poate chiar conditia mea de minoritate m-a facut sa fiu asa.
    Si apoi, când am adus pe lume un copil, nu m-am gândit niciodata ca el este fiu de român ortodox.

    Tara mi-o iubesc chiar daca este populata si cu mizerii umane, pentru ca cei putini care sunt buni traiesc acolo. Si sunt cei care nu vor ridica capul si vocea, si nu vor iesi în strada sa se huiduiasca cu vecinul, ci vor accepta resemnati tot ce li se impune.

    De politicieni, nu vorbesc, pentru ca ei sunt o patura de oportunisti, pusi pe capatuiala în numele binelui maselor. Dar asta asa este peste tot.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Vă mulțumesc pentru gândurile și cuvintele frumoase. Orice alt comentariu va fi șters.

Postări populare de pe acest blog

Glandele perianale și complicațiile de la posteriorul câinelui

Torsiunea gastrică - o afecțiune ce-ti poate ucide rapid animăluțul dacă nu ești pe fază

În atenţia posesorilor de patrupede - Tusea de Canisă